KLM_32738_195_sid5_DS_12078.jpg

Illustration till Bekännelsen af Cornelia Levetzow. Ur Kring granen och brasan 1901, sid 5, Det är sommar och ljust. En pojke står på en veranda till vänster på bilden. Han har en ljus skjorta med långa ärmar och mörka byxor. Han håller en mössa i handen. Framför honom till höger står en man med mustasch. Mannen har mörkt hår och mustasch. Han bär en skärmmössa på huvudet. Han har ljus skjorta, mörka byxor och mörkt förkläde. Han har ena handen i byxfickan och den andra på pojkens axel. Till höger snett bakom mannen står en ung kvinna med uppsatt hår. Hon bär en randig blus och lång kjol samt vitt förkläde. Hon bär ett barn på axeln.