KLM_32738_195_DS_5254.jpg

Titelsida i färg av Jenny Nyström till Kring granen och brasan 1901. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. (Suddig illustration) I ett rum står en liten flicka med blont hår. Hon har en rosa rosett i håret och en vit klänning med prickar och ett rosa förkläde. I förklädet har hon äpplen. Hon tittar mot betraktaren. Mitt emot henne står en pojke med blont hår klädd i en kolt med ett bälte runt midjan. Han har knäkorta byxor. Han håller en strut i handen. Han plockar äpplen från flickans förkläde och lägger i struten. Bakom barnen till vänster står en julgran som är dekorerad med tända julgransljus, girlander, äpplen, en svensk flagga samt julgranssaker.