Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 385. I ett rum vid ett bord sitter en man med ryggen mot ett fönster och läser i en bibel. Han är avbildad framifrån och har glasögon, vit skjorta och mörk kavaj. Till höger sitter en äldre kvinna med vit hätta på huvudet och klädd i en mörk klänning med en sjal över axlarna i en fåtölj. Bredvid henne står en flicka. Till vänster på en stol sitter en ung kvinna med blont uppsatt hår. hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Hon är klädd i en lång ljus klänning. Under bilden står texten: Oftare än på något annat sätt ser jag min far lutad öfver den stor gamla familjebibeln.