KLM_44063-54_sid377.jpg

Illustration ur Små räfvar och små tomtar av Harriet Beecher-Stowe, sid 377. I ett rum befinner sig sex personer. Till höger sitter två kvinnor i var sin gungstol och samtalar med varandra. Till vänster om dem står en man upp. Han bär en mössa eller kalott med tofs och en mörk rökrock. Han röker pipa. Till vänster om honom bredvid en öppen spis, brasa sitter en man vid på en stol. Han tittar på kvinnorna som samtalar. Till vänster sitter en annan man i mörka kläder på en stol. Han är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Vid hans sida står en ung mörkhårig kvinna med mörka kläder. Under bilden står texten: Vår lilla familj var samlad i mitt arbetsrum.