KLM_34866-5_sid4.jpg

Illustration till Mas och Kulla. Ur Lek och allvar, en samling barnsånger, sid 4. En pojke med blont hår är klädd i folkdräkt från Dalarna. Han har en mörkblå kalott på huvudet, grön väst, vit jacka, vita knäkorta byxor, mörkblå strumpor och svarta skor. Han är avbildad framifrån till höger på bilden och han står ute på en grusväg med en bukett med blommor i ena handen. Bredvid honom till vänster står en liten flicka med långt blont hår. Hon är också klädd i folkdräkt från Dalarna. Hon bär en blombukett i ena handen. I bakgrunden syns ett staket med en stängd grind som går över vägen. En bit bort längs vägen till höger ligger några röda hus. Till vänster bakom barnen växer några björkar i gräset. På den blå himlen syns vita moln.