KLM_32738_209_baksidan_DS_12041.jpg

När klapparna delas ut. Ur Kring krubban 1916, baksidan. I ett rum till höger står en flicka med blont hår. Hon är avbildad framifrån. Hon har håret i flätor och bär en vit blus och en blå hängselklänning samt blå rosetter i håret. Hon håller i ett inslaget paket (julklapp) och läser på julklappsetiketten. Framför henne på golvet står en spånkorg full av julklappar. Snett bakom henne står ett mindre barn i röd klänning. Barnet bär en brun teddybjörn i handen. På andra sidan korgen står en pojke klädd i röd kolt, mörka knäkorta byxor, mörka strumpor och bruna skor. Han håller en trumpet i handen. Vid hans sida står en flicka med blont lockigt hår och blå rosetter i håret. Hon bär en vit blus och en blårutig hängselklänning. På en soffa bakom ett bord med en vit duk sitter en ung man och en kvinna. Kvinnan bär håret uppsatt. Hon har en blus med hög krage och blå rosett i halsen. Mannen bär glasögon, en vit skjorta med fluga och en mörkgrå kostym. Längst till höger står en julgran. Den är dekorerad med vita tända julgransljus, röda äpplen, smällkarameller och girlander.