KLM_32738_83_sid25_DS_12654.jpg

Illustration till I minnenas paradis av Josef Rosenius. Ur Julfrid 1924, sid 25. I ett rum till höger på bilden sitter en äldre kvinna med vitt hår, i en korgstol och sover. Hon drömmer. Hon är avbildad i profil med ansiktet vänt åt vänster. Hon har en vit hätta på huvudet och är klädd i en lång, svart klänning  Bredvid henne till vänster står ett runt bord med en vit duk. På bordet ligger en bok, där står även ett glas, en kaffekopp, en kaffekanna. Utanför rummet i en trädgård går en ung kvinna klädd i en  ljus bahytt och en lång ljus klänning. Vid hennes sida går en ung man klädd i en hög hatt, skjorta, lång rock och byxor. (De ser ut som vålnader) De går på en gång. Under bilden står *I minnenas paradis*.