KLM_32738_83_DS_5426.jpg

Titelsida till Julfrid 1924. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum ligger ett barn med blont hår i en röd säng och sover. Bredvid sig i sängen har barnet en nallebjörn, teddybjörn. På en röd stol utanför sängen sitter en docka, en boll ligger bredvid. En kvinna med rött uppsatt hår är klädd i en ljusgrön blus och grön kjol. Hon står med ryggen mot betraktaren och tittar på det sovande barnet. Bredvid henne till vänster står en mörkhårig man med mörk kostym. Han tittar också på barnet. Mannen och kvinnan håller om varandra. Sängen står framför ett fönster. I fönstret hänger gula gardiner, två längder och en kappa. Framför fönstret på en röd bänk eller byrå står en trearmad ljusstake som är allmogemålad med tre tända ljus.