KLM_32738_76_mitten_h_DS_12086.jpg

Pelles friluftsteater spelar S:t Göran och draken. Ur Julbocken 1931, mittuppslaget, höger sida. Längst till höger på bilden sitter en mörkhårig man med keps på huvudet. Han bär en vit skjorta, slips och mörk kavaj eller jacka. Vid hans sida till vänster sitter en ung kvinna med vit klockhatt och kortärmad grön klänning. I hennes knä sitter ett litet barn. Till vänster om henne sitter en liten pojke med ljus mössa och ljus, tröja och byxor. Han applåderar. Till vänster om honom sitter en mindre pojke med en brun keps på huvudet. Han har en vit skjorta och gröna hängelsbyxor. Han tittar på skådespelet genom en vit strut. Framför honom på bänken sitter en flicka med lila mössa och lila klänning. Till höger om henne sitter en flicka med vit hatt och gul klänning. I gräset framför en blomrabatt sitter en pojke och spelar trumpet. Vid hans sida sitter en pojke och spelar cymbaler. På grusgången där skådespelet äger rum står en flicka till höger. Hon är klädd som en prinsessa med krona på huvudet. Hon har långt rött hår och är klädd i en grå klänning med rosa mantel som är kantad med vit päls. Bakom henne syns ett gult hus tvåvåningshus. Bakom flickan som är avbildad i profil står några björkar. Himlen är blå.

Fler bilder från samma kategori: 1931