KLM_32986-5-1_insida.jpg

Förstånd och Lycka. Från Ur folksagans rosengårdar vol. 1 av Rich. Bergström, insidan. I ett rum sitter en ung kvinna i 1700-talskläder i en soffa. Hon är avbildad framifrån. Hon bär en vit peruk på huvudet och en lång klänning. I ena handen har hon en solfjäder. Bakom soffan till höger står en man med glasögon. Han bär också en peruk på huvudet. Han är klädd i 1700-talskläder. Till vänster står en ung man utan peruk. Han tittar på kvinnan. Han har tagit av sig hatten och håller den i ena handen. Han har en vit skjorta, mörk väst, mörka knäbyxor, strumpor och skor. I bakgrunden syns en skärm dekorerad med blommor.