Illustration ur Historiska Medeltidsromaner, Engelbrekt Engelbrektsson vol. 2, av C. Georg Starbäck, sid 411. Det är vinter och snö ute. Till höger på bilden står en man med ryggen mot betraktaren. Han är klädd i mörka medeltidskläder och han bär ett svärd vid sidan. Det är Magnus. Mitt emot honom till vänster i dörren till ett hus står en man med mörk mössa och långt vitt hår och skägg. Det är Elof. Han är klädd i mörka medeltidskläder och han bär en käpp. Bakom några grenar till höger på bilden står en annan man Henrik Smed och lyssnar på de båda männens samtal. Under bilden står texten: Han såg tvenne män färdiga att aflägsna sig därifrån.