KLM_32735-11_sid73.jpg

Illustration till Nicolas kommer på besök. Ur Två vänner av Hedvig Lagerlöf, sid 73. Till vänster på bilden står en ung mörkhårig kvinna, fru Parkinson, med uppsatt hår, klädd i hatt, lång klänning, mörk jacka, ljus cape och ett paraply i ena handen. Hon klappar en liten blond flicka på huvudet som står mitt emot henne till höger på bilden. Randi. Till höger står Nicolas med en halmhatt på huvudet klädd i en jacka, knäkorta byxor, mörka strumpor och skor. Han får en bukett blommor av en liten flicka. Ole och en flicka tittar på. I bakgrunden till höger syns en liten stuga på en höjd. Till vänster finns en ekonomibyggnad. I bakgrunden syns höga berg.