KLM_39252_41_DS_5532.jpg

Titelsida till Julklappen 1909. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. En ung flicka? sitter i en släde som dras av två bruna hästar. Hästarna är försedda med var sin röd plym på huvudet. Det har bjällror runt halsen och huvudet. Släden är blå med röda medar och framdelen är dekorerad med guldkant. Flickan? i släden är klädd i röd pälskantad mössa och grön pälskantad jacka. Hon har röda vantar och famnen full av julklappar. Bakom henne står en flicka?. Hon håller i tyglarna. Hon har även en piska i ena handen. De åker genom ett vinterlandskap med höga snötäckta granar. Mellan granarna syns ett rött hus. Himlen är orange.