KLM_39252_21_DS_5531.jpg

Titelsida till Julklockan 1903. I ett rum står en ängel till vänster med långt blont hår klädd i vit klänning utan ärmar. Hon står bakom en flicka med långt blont hår, vit klänning, rosa förkläde, bruna strumpor och skor. Ängeln håller i flickans ena hand. Det ser ut som om flickan var blind. Flickan leds mot en julgran som står till höger i rummet. Granen är dekorerad med girlander, tända olikfärgade julgransljus, svenska flaggor, äpplen och smällkarameller. Framför granen till höger står en liten pojke klädd i jacka med sjömanskrage och knäkorta mörka byxor. Han pekar med ena handen mot granen. Den andra handen håller han på en flickas axel. Hon står till vänster om honom. Hon bär en röd klänning och vitt förkläde samt mörka strumpor och skor. Hon håller i snöret till en leksaks som står på golvet samtidigt som hon tittar på den äldre flickan som ser ut att vara blind. Längst ner i bilden syns ett spröjsat fönster. Genom rutan syns en fullmåne. Till vänster om motivet syns en stiliserad gul tulpan. Över tulpanen syns en klocka som ringer.