KLM_32738_316_DS_5386.jpg

Titelsida till Vid julbrasan 1913. I ett rum håller en familj på att dansa runt en julgran som står till höger på bilden. Julgranen är dekorerad med tända julgransljus, flaggor och äpplen. Längst till höger bakom granen skymtar en man med vit skjorta, mörk slips och mörk kavaj. Till vänster om honom mitt i bilden syns en ung kvinna med uppsatt hår. Hon bär en orangeröd blus och kjol med rutigt förkläde. På hennes vänstra sida dansar en liten pojke med blont hår, blå skjorta med sjömanskrage. Till vänster om honom dansar en flicka med långt blont hår. Hon har en blomma vid örat och är klädd i en rosa klänning och mörka strumpor. Till höger om henne dansar en liten pojke klädd i grönbrun kolt med ett bälte i midjan. Med ryggen mot betraktaren dansar en flicka med långt blont hår och rödbrun klänning. Till vänster vid väggen sitter en äldre kvinna i svarta kläder på en stol framför en öppen spis och tittar på. Hon är avbildad framifrån. Till höger om henne finns ett fönster. I fönstret hänger randiga gardiner, två längder och en kappa.