KLM_34088_17_DS_12136.jpg

Titelsida till Veckojournalen nr 50-51 1961. Den främre omslagsbilden är delvis skadad. Det är vinter, snö och mörkt ute. En tomte som är vänd mot betraktaren och tittar rakt in i bilden bär en röd luva, grön rock, bruna knäkorta byxor, röda strumpor, träskor och röda vantar står utomhus framför ett fönster. Det är ett rött trähus med gröna fönsterluckor. Han knackar på fönsterrutan med ena handen. I den andra handen håller han inslagna paket, julklappar. Till höger på marken ligger en släde med bruna medar. På släden ligger en gran. Till höger om huset syns två stora träd med snötyngda grenar. Till vänster om tomten står en korg. I korgen ligger julklappar.

Fler bilder från samma kategori: Veckojournalen