KLM_32727_101_DS_11837.jpg

Omslagsbild i färg till Ungdomens Julrosor 1918 av Jenny Nyström. (osignerad). I en kyrka till vänster på bilden, står en ung kvinna och sjunger. Hon är avbildad snett framifrån. Hon har brunt lockigt hår. Hon har ett pärlhalsband runt halsen och är klädd i en lång, blå klänning med ärmar till armbågarna. I höjd med hennes midja syns en gul ros. Hon håller noter i ena handen. Hon står vid sidan av en ung mörkhårig man klädd i vit skjorta och mörk kostym. Han sitter på en stol och spelar på en orgel efter noter. Han är avbildad i profil med ansiktet vänt åt höger. Bakom kvinnan syns ett kyrkfönster? med mosaikglas.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).