KLM_32738_310_DS_5382.jpg

Titelsida till Under Juldagar 1920. Det är vinter, mörkt och snö ute. På verandan till ett hus står två kvinnor. Antingen hälsar de på varandra eller så tar de farväl av varandra. Kvinnan som står med ryggen mot husets interiör är klädd för inomhustemperatur. Hon har en mörk klänning, strumpor och skor. Ytterdörren till huset är öppen. Den andra kvinnan som står med ryggen mot betraktaren är vinterklädd. Hon bär mössa, halsduk, kappa, strumpor och skor. Nedanför yttertrappan till huset står en häst. Hästen drar en röd släde. En man med vinterkläder är på väg in i släden med paket i handen (julklappar). På himlen lyser gula stjärnor. Runt motivet överkant syns tallgrenar med skott.