KLM_32738_309_DS_5381.jpg

Titelsida till Under Juldagar 1919. Det är vinter, snö och ljust ute. Till vänster står en man ute i snön klädd i vinterkläder, brun mössa, brun jacka, bruna byxor, höga stövlar och skottar snö med en snöskyffel. Bakom honom till höger på den skottade gången står en pojke. Han är klädd i röd mössa, röda vantar, blå halsduk, grön rock, bruna byxor och strumpor. Han bär en pinne med en kärve på ena axeln. I bakgrunden syns en röd stuga med en yttertrappa. På verandan står en kvinna. Hon är klädd i blå blus, brun lång kjol och ett ljusbrunt förkläde. Hon håller handen på ett litet barn som vill gå ut. På var sida om trappan till verandan står en gran. En ekonomibyggnad syns till höger om boningshuset. Solen lyser på taket till huset.