KLM_32738-306-sid6.jpg

Illustration till Jo Pytt!, ord av A. T. Gellerstedt, musik av Felix Körling. ur Tummeliten 1908, sid 6. Fem motiv på samma sida. Med musiknoter till höger och illustrationerna till vänster om under noterna. Längst upp till vänster sitter en fågel och sjunger på en gren. Under honom går en pojke ute på en väg. Han har en skärmmössa på huvudet, skjorta, kavaj och byxor. Han har händerna i byxfickorna. Under honom står en ung flicka bakom ett staket. Hon är avbildad framifrån och hon bär en bukett med blommor i händerna. Bilden under är en ung flicka avbildad bakifrån. Hon står framför ett staket. Längst till höger sitter en pojke i en vagn som dras av en häst. Pojken kör på en väg.