KLM_39252_52_2_DS_12271.jpg

Titelsida till Tummeliten 1904. Det är vinter, snö och grått ute. En flicka med grön toppig mössa med vit pälskant, samt grön kappa med vit pälskant, bruna vantar, stövlar rött paraply och en röd axelremsväska med blå stjärna i mitten bär ett brunt bälte runt midjan med texten Tummeliten i vitt. Hon håller fram ett brev till en vit brevduva. Bakom flickan står ett fågelbord gult med gröna knutar och ett grönt sadeltak. På fågelbordet står vita duvor. Vita duvor flyger till och från fågelbordet. Från marken till fågelbordet går en grön stege. På marken i snön står några grå och vita duvor. En gärdesgård syns på bilden. Himlen är grå och det snöar ute.