KLM_32738_292_DS_5260.jpg

Titelsida till Svea Illustrerad Veckotidning 1891, nr 51 och 52. Tre barn sitter vid ett bord i ett rum. Det är två flickor och en pojke. På bordet finns ett bläckhorn, en ljusstake med ett tänt stearinljus, ett nystan med snöre, en sax, ett pappersark och inslagna paket, julklappar. En flicka som sitter på en stol med ryggen mot betraktaren har en lång fläta på ryggen. Hon bär en klänning och ett förkläde. I ena handen har hon en lackstång. Hon värmer lackstången mot ett ljus för att kunna lacka en julklapp. Mitt emot henne sitter en pojke. Han skriver på julklappsetiketter med en bläckpenna. Bakom honom tittar en flicka fram. Till höger syns en fotogenlampa.