KLM_35222_6_DS_5213.jpg

Titelsida till Sommarlov 1911. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum, klassrum, står en en ung kvinna med uppsatt hår, blus och brun kjol till höger på bilden och delar ut ett blad till en liten flicka. Hon är avbildad i profil och står med ansiktet till vänster. Runt omkring den unga kvinnan står andra barn. En flicka med mörkt hår i två flätor på ryggen står med ryggen mot betraktaren. Hon har en röd klänning eller blus och vitt förkläde. Flickan som tar emot bladet har brunt hår, grön klänning och vitt förkläde. Barnen står med ryggen mot fönstret. Motivet i cirkel är omgivet av blomrankor. Längst ner en rad med blåsippor därefter vitsippor under motivet och tussilago på sidorna.