KLM_32738_276_DS_5370.jpg

Titelsida till Snöklockan 1905. Det är vinter, snö och ljust ute. En ung blond kvinna med mörkblå hatt, mörkblå kappa med pälskrage, grå vantar med en tulpan på framsidan är avbildad rakt framifrån, en face. Hon står utomhus i snön och håller fram en bukett med vita blommor, snöklockor med papper lindat runt buketten. I bakgrunden syns några kala träd. Himlen är vitgrå. Nere till höger på bilden sitter två domherrar tätt intill varandra på den gula ramen som omger bilden. På var sida om motivet är tallgrenar. Under motivet löper en bård med vita snöklockor. Ovanför motivet finns en stor gul stjärna mot en orange botten.

Fler bilder från samma kategori: 1905