KLM_32738_320_sid14_DS_12068.jpg

Illustration till Dockan av Thore Blanche. Ur Östgöta-bladet 1898, sid 14. Längst till höger står en man utomhus. Han bär en mörk skärmmössa, tröja, lappade byxor och skor. Till vänster står en mörkhårig man med ett plommonstop på huvudet, vit skjorta, mörk slips, mörk kavaj och ljusa byxor. Han har mörka skor och en ljus rock. Till vänster om honom står en liten pojke med blont hår klädd i en sjömanskostym, med mörk skärmmössa och mörk jacka med vit sjömanskrage, mörka knäkorta byxor, mörka strumpor och skor. Han har händer på ryggen och bär på ett paraply. Längst till vänster med ryggen mot betraktaren står en kvinna med mörkt uppsatt hår. Hon bär hatt och ett flor för ansiktet. Hon har en jacka med kapuschong och en lång kjol. Hon bär också på ett paraply. Bakom dem finns ett hus.