KLM_34866_4_DS_5458.jpg

Titelsida till Mors jultidning 1938. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum med ryggen snett mot betraktaren sitter en mörkhårig ung man vid ett piano och spelar O helga natt. Han har en grå kavaj. Han sitter på en grön pall. På pianot står en blå vas med röda tulpaner. Bredvid honom till höger sitter en äldre kvinna med grått hår och ansiktet snett mot betraktaren, i en grön stoppad fåtölj. Hon bär en grå kavaj och en brun klänning med vitt krås i halsen och en brosch. I handen håller hon en psalmbok. Till vänster om mannen står en ung kvinna med grön klänning. Bredvid henne står en liten flicka med blont hår och vit kortärmad klänning. I fönstret bakom flickan och kvinnan hänger en beige gardinlängd. Genom fönstret syns en mörk himmel med vita stjärnor. Till höger bakom pianot står en julgran som är dekorerad med vita julgransljus, röda äpplen, girlander, girlanger och svenska flaggor.