KLM_32738_231_sid21_DS_5137.jpg

Nu är det jul igen. Ur Midvinter 1898, sid 21. Det är vinter, snö och ljust ute. I en skog går två pojkar med ryggen mot betraktaren. De är klädda i vinterkläder. Pojken till vänster har en mössa, halsduk, mörk jacka, knäkorta byxor, stövlar och vantar. Han drar en kälke eller släde. Pojken som går bredvid har en mörk mössa, mörk jacka, mörka knäkorta byxor och stövlar. Han är vänd mot pojken som går bredvid honom. Han bär en yxa över ena axeln. I kälken eller släden sitter två flickor. Flickorna är klädda i halsdukar runt huvudet, kappor, strumpor och skor. Bakom dem ligger en julgran på kälken. Till vänster bredvid barnen springer en liten svart hund. Till höger står höga träd med kala grenar.

Fler bilder från samma kategori: 1898