KLM_32738_231_sid1_DS_5569.jpg

Illustration ur Midvinter 1898, sid 1. Längst upp i en cirkel sitter en gammal man. Han bär på en säck med leksaker som sticker upp. Nedanför cirkeln till vänster står sex stycken barn och sträcker sig efter leksaker som mannen har med sig. I mitten står en pojke med en pappershjälm på huvudet och ett svärd i ena handen och en leksakstrumpet i den andra. Under honom står två barn och läser i en bok. Längst ner till höger står en pojke med sjömansskjorta. Han håller en leksaksbåt i händerna. Han tittar på den. Bredvid honom längst ner står en flicka som håller en docka i famnen. Till höger är julrosor avbildade. Längst upp står Midvinter och över texten en stjärna.

Fler bilder från samma kategori: 1898