KLM_32738_220_DS_5367.jpg

Titelsida till Lilla Julstjärnan 1903. Illustration i färg av Jenny Nyström. En ängel med blont kortklippt hår, klädd i en krans av rosa rosor på huvudet och ett vitt togaliknande klädesplagg på kroppen utan ärmar och vita vingar är avbildad snett framifrån mot en mörkblå bakgrund. Ängeln håller upp en leksak i luften med ena handen. Det är ett vitt får (lamm) på hjul. Han håller mängder med oinslagna leksaker i en flik i sitt klädesplagg. I den ligger ett svärd, en boll och en docka samt ett tåg. Runt omkring honom i en halvcirkel står tre flickor och tre pojkar. En flicka med blont hår och blå klänning har fått en docka som hon håller i famnen.

Nyckelord:

(Klicka på orden för att hitta andra bilder med samma nyckelord).