KLM_32727_18_2_DS_5286.jpg

Titelsida i färg av Jenny Nyström till Levande vatten 1910. Det är vinter, snö och mörkt ute. En man är ute och går i snön. Han har ryggen mot betraktaren och är klädd i mörk mössa, rock, byxor och skor. Han bär en gran över axeln. I den andra handen bär han en korg med julklappar. Han är på väg till ett rött hus. En kvinna står på yttertrappan till huset med ett litet barn. En pojke och en flicka springer honom till mötes i snön. Till höger syns snötäckta granar. På himlen lyser stjärnor. Över motivet står Levande vatten med gröna bokstäver och under motivet En knippa julberättelser för ung och gammal med gröna bokstäver.

Fler bilder från samma kategori: Levande vatten