KLM_32738_204_sid2_DS_5736.jpg

S/v Vinjettbild till Vi vilja se Jesusbarnet av J. B. Gauffin. Ur Kring granen och brasan 1912, sid 2. Ett motiv som består av två delar. I en cirkel i mitten är Maria och Jesus avbildade. De sitter i ett rum och är avbildade framifrån. Maria bär en slöja och Jesus är blond och har ett tygstycke runt kroppen. Han sträcker ut sina händer. På motivet längst till vänster står några herdar utomhus med sina får och lamm. De tittar alla åt samma håll, åt höger. Till höger om dem finns ett fönster. På motivet till höger syns en stad med vita hus (Betlehem). På himlen lyser en stjärna över staden, Betlehemsstjärnan. Runt de tre motiven löper en stiliserad slinga med blommor och blad. Under finns en text: Vi vilja se Jesusbarnet.