KLM_32738_203_sid3_DS_12121.jpg

Illustration till Han, som visar rätta vägen, av Cornelia Levetzow. ur Kring granen och brasan 1911, sid 3. På en väg står en liten pojke med blont hår, vit skjorta, väst och knäkorta byxor samt strumpor. Det är lille Hans. Han har händerna på ryggen och är avbildad framifrån. Till vänster om honom står en man som är arbetsklädd. Han bär en skärmmössa på huvudet, vit skjorta, mörka byxor och stövlar. Han har en yxa i ena handen. Snett emot dem till höger står en man med ryggen mot betraktaren. Han är mörkhårig och bär en ljus hatt, vit skjorta, mörk kavaj och mörka byxor. Han bär på en portfölj. En kvinna står i bakgrunden. Hon skyddar ögonen med ena handen och tittar på de tre på vägen. Till vänster syns en vagn eller skrinda med ved samt ett hus. I bakgrunden till höger växer en tät skog.