KLM_32738_199_sid3_DS_12105.jpg

Illustration till Lars Paulsson af Cornelia Levetzow. Ur Kring granen och brasan 1906, sid 3. Längst uppe till höger sitter en ung kvinna med uppsatt hår på en filt i skogen. Hon har en vit blus, randig jacka och lång randig kjol. Till vänster om henne står en korg på filten där finns även några glas och en brödlimpa. Till höger om henne sitter en man med skärmmössa på gräset och talar med kvinnan. Han har mustasch och är klädd i vit skjorta, och kostym. En liten pojke sitter mitt emot mannen. Till vänster om pojken ligger några stenar. Bakom kvinnan och mannen finns björkar. Under bilden står texten Var så god och sitt herr Svensson.