KLM_32738_197_sid5_DS_12093.jpg

Illustration till På kajen af Amanda Kerfstedt. Ur Kring granen och brasan 1904, sid 5. Till höger. En liten flicka, Frida, med blont hår, ljus mössa med tofs och ljus klänning med korta ärmar, mörka strumpor och ljusa skor står till höger på bilden på en kaj och tröstar en gammal man som sitter på huk mitt emot henne. Han bär en mörk mössa, mörka trasig jacka, mörka byxor och en käpp. Till vänster bakom mannen ligger en segelfartyg vid kajen. Till höger går en brygga från kajen. På kajen sitter några människor på en soffa. Två kvinnor och en man. Till höger ligger en kobbe. På himlen flyger fåglar. Under bilden står texten Frida klappade hans skäggiga kind.