KLM_39252_14_sid2_DS_5665.jpg

Vinjettbild till Vi vilja vira utav rosor av Ida Granqvist. Ur Jultomten 1906, sid 2. Mot en mörk bakgrund med stjärnor i mitten av motivet ligger ett lindat barn på en bädd med gloria runt sig. Det är Jesus. Nedanför barnet mitt på bilden står en pojke och flicka på knä på marken med ryggen mot betraktaren. De håller i en lång girland av rosor. Till höger står en flicka med en fläta, randig klänning, vitt förkläde, mörka strumpor och skor. Hon är avbildad i profil och bär en girland av rosor i båda händerna. Mitt emot henne står en pojke som också bär på en girland av rosor. Han är också avbildad i profil och är klädd i ljus skjorta, kolt, med bälte, knäkorta byxor, sockor och skor.