KLM_39252_17_sid9_DS_5671.jpg

En konsert. Illustration i färg ur Jultomten 1903, sid 9. En konsert. Akvarell av Jenny Nyström. I ett rum sitter en flicka vid ett piano och spelar efter noter. En annan flicka som står bakom henne håller i en taktpinne eller dirigentpinne. En liten flicka med blå kortärmad klänning och vitt förkläde samt mörka strumpor och bruna skor blåser i en trumpet. En pojke slår med en sked mot ett grytlock. En mindre flicka håller en klocka i handen. På golvet sitter ett mindre barn och blåser i en flöjt medan ett annat litet barn tittar på. På golvet lutad mot stolen som flickan sitter på som spelar piano sitter en docka i blå kläder. Rummet har en brun panel en bit upp på väggen som följs av randiga gröna tapeter. På väggarna hänger tavlor.