KLM_39252_17_sid15_DS_12216.jpg

Brev från Farbror Jultomten. Ur Jultomten 1903, sid 15. I ett rum vid ett skrivbord sitter en liten tomteflicka till vänster på bilden och skriver på etiketter till julklappar med en fjäderpenna. På bordet framför henne står ett bläckhorn, en ljusstake med ett tänt ljus. En tomte står på andra sidan till höger på bilden. Han håller fram en lackstång mot det tända ljuset. Tomten lackar julklappar. Snett bakom tomten står en annan nisse. Han bär en svensk flagga i ena handen och leksaker i den andra. En harlekin-docka, ett hus, m m. Vid skrivbordet på golvet står en säck med julklappar. I bakgrunden finns ett fönster.