KLM_32738_183_DS_5252.jpg

Titelsida i färg av Jenny Nyström till Jultomten 1900. I en cirkel mitt på bilden mot en mörkblå botten är en tomte med röd luva, långt vitt hår och skägg avbildad rakt framifrån. Han håller upp en lykta med ett tänt ljus i ena handen. Han bär en väska runt överkroppen med leksaker i. I väskan finns en vit kanin, en docka, en trumpet, ett får och ett leksakståg. Tomten håller ena armen runt en flicka med långt blont hår. Hon har ett rött band i håret och bär en vit kortärmad klänning med orangea blommor. Hon sätter en krans med gula rosor runt tomtens luva. Över motivet finns en gul stjärna. Under motivet syns vitrosa julrosor till vänster.