KLM_45043_6_sid8_DS_12412.jpg

Barnaglädje. Ur Jultomten 1896, sid 8. Det är sommar ute. En liten pojke (Curt) med röd mössa och skjorta med vit krage blåser såpbubblor. Fatet med såpvatten står på en stol på en gräsmatta utomhus. En liten flicka med blont hår, blå klänning, rött förkläde och barbent står i gräset framför stolen vid sidan av pojken till vänster och tittar på honom när han blåser. En större flicka med blont hår, röd klänning och blått förkläde är också barbent. Hon tittar på en såpbubbla som flyger omkring. En liten flicka med vit sjalett, blå klänning och vitt förkläde sitter på gräset. Hon tittar rakt in i bilden. I bakgrunden blommar fruktträd.