KLM_32738_176_sid15_DS_12067.jpg

Vinjettbild till Far kommer hem av Ruth Almén. Ur Julstjärnan 1928, sid 15. I ett rum sitter en gammal kvinna (farmor) i en stol vid ett fönster till vänster. Hon har uppsatt hår och en lång klänning. Hon bär en sjal över axlarna. Hon klappar en liten flicka (Maria) på huvudet. Flickan sitter på en pall eller stol framför fönstret och läser i en bok. Hon har en rutig klänning. Till höger sitter en ung kvinna (Marias mamma) på en stol och syr. Hon bör en mörk klänning och har ett tygstycke i händerna. Till höger om henne står ett bord. På bordet ligger en sax. Mot väggen till höger om fönstret står en byrå eller ett skåp. På skåpet står två vaser med blommor. Mellan vaserna hänger en spegel. I fönstret hänger gardiner.