KLM_44105_36_DS_5767.jpg

Titelsida i färg av Jenny Nyström till Julstjärnan 1924. Det är vinter, snö och ljust ute. En ung kvinna med rött hår är ute i snön och går. Hon är klädd i en grön mössa (basker) dekorerad med en lila boll på sidan, grön tröja, lila halsduk och vantar, mörk lång kjol, mörka strumpor och bruna stövlar med snörning framtill. I ena handen bär hon inslagna julklappar i den andra drar hon i en kälke uppför en backe. Hon vänder sig om för att titta på flickan och pojken som sitter på kälken. De är avbildade  i profil med ansiktena vända något åt höger. Flickan sitter först. Hon har blont hår och är klädd i en blå mössa, blå kappa och blåa långa damasker? samt bruna skor. Hon har en inslagna julklapp mellan benen och en trearmad ljusstake i knäet. Pojken har en röd luva, röda vantar, brun jacka, svarta knäkorta byxor, bruna strumpor och skor. Till höger syns några granar med snötyngda grenar. Himlen är gul.