KLM_32727_77_sid5_DS_11909.jpg

Vinjettbild till Förnyelsens bild av RUNA, pseudonym för Elisabeth Beskow, 1870-1928. Ur Julstjärnan 1922, sid 5. I ett rum står en ung kvinna till vänster på bilden framför ett fönster och tittar ut på en mörk himmel med stjärnor och en månskära. I fönstret hänger gardiner. Kvinnan har mörkt kortklippt hår och en klänning med korta ärmar. Bakom henne vid ett skrivbord sitter en ung mörkhårig man med ett brev i handen. Han har en vit skjorta, mörk slips och ljus kostym. Han är vänd mot kvinnan. På skrivbordet står en lampa där ligger en brevpress och ett bläckhorn samt några böcker. Bakom mannen i hörnen står ett hörnskåp. På väggarna hänger tavlor.