KLM_32738_173_DS_5352.jpg

Titelsida till Julstjärnan 1916. Det är vinter, mörkt och snö ute. En man och en kvinna sitter i en röd släde och åker i ett snöigt vinterlandskap. De kommer från bebyggelse som finns i bakgrunden. Kvinnan har en mörkblå hatt, mössa och mörkblå kappa. Mannen är klädd i mörka vinterkläder och handskar. Han har en mörk pälsmössa på huvudet. Släden dras av en brun häst med bjällror runt halsen. Mannen har julklappar i famnen. Kvinnan är vänd mot mannen som sitter bredvid henne till höger. Bakom dem står en äldre man i pälsmössa och rock med pälskrage som styr hästen med tyglarna (tömmarna). Han håller en piska i ena handen. Till höger och vänster om vägen de far på i snön syns granar med snötyngda grenar. På den mörka himlen lyser stjärnor.