KLM_32738_163_sid12_DS_12056.jpg

S/v llustration till Fru Julias man, skiss af Anna Wahlenberg. Ur Julqvällen 1909, sid 12. I ett rum på en soffa med en kudde bakom ryggen sitter en ung kvinna med mörkt uppsatt hår och lång klänning i sekelskiftesmodell 1899 1900 och syr på ett tygstycke. Hon är avbildad i profil. Bredvid henne till höger i soffan sitter en mörkhårig man med mustasch och skägg, vit skjorta, mörk slips, rutig väst, randiga byxor och mörk kavaj med näsduk i fickan. Han är avbildad snett framifrån. Till höger mitt emot paret i soffan sitter en ung mörkhårig man i en stol, fåtölj med vit skjorta och mörk kavaj. Han är avbildad i profil. Bakom ryggen på paret i soffan hänger tavlor på väggen.