KLM_32738_154_DS_5241.jpg

Titelsida till Julqvällen 1887. Omslagsbild i s/v av Jenny Nyström. Två barn är avbildade mot en mörk bakgrund. De är klädda i vita mössor med tofs, pälsar och vantar. De bär inslagna paket i händerna (julklappar). Längst upp över motivet med barnen är fyra tomtar avbildade. De går på rad från höger till vänster. Tomten längst till höger bär en säck på ryggen med fisk i, framför honom går en tomte som bär en gran på ryggen, tomten framför honom bär på ett fat med små runda fikon?. Tomten längst till vänster bär en en spädgris på ett uppläggningsfat. Till vänster om barnen kommer nästa tomte. Han bär på en skål på fot med frukt, päron, äpplen och vindruvor. Under honom står en tomte med en flaska med Champagne? Där under står en trearmad ljusstake med tända ljus.