KLM_32738_145_DS_5340.jpg

Titelsida till Julklockan 1924. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är mörkt, snö och vinter ute. I bakgrunden på en kulle ligger en gul kyrka omgiven av en kyrkomur. Människor är på väg i snön från kyrkan, där det har varit julotta. Längst framme till höger kommer en hästdragen släde. I släden sitter en ung kvinna, ett barn och en äldre man. De är klädda i vinterkläder. Bakom släden står en man och styr hästen. Han håller i tyglarna. Han har en piska i ena handen. Bakom dem går människor i snön. Därefter kommer en hästdragen släde till och enstaka kyrkobesökare som går. På himlen lyser stjärnor. På var sida om vägen som går från kyrkan växer träd. Träden har snötyngda grenar.