KLM_39166_7_DS_5522.jpg

Titelsida till Julklockan 1920. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. I ett rum sitter en gammal man med vitt hår och skägg på en fåtölj vid ett bord. Han bär glasögon och är klädd i en blå kalott, slips och kavaj samt vit skjorta. Han sitter med händerna knäppta över en stor bok (bibeln) som ligger på bordet. En liten flicka med blont hår, vit klänning med sjömanskrage står bredvid mannen. Hon har lagt ena handen över mannens händer och andra armen på hans axel. Hon lutar sitt huvud mot hans. I fönstret bakom hennes rygg hänger gröna gardiner. På fönsterbrädan står en rosa hyacint i en kruka. Genom det spröjsade fönstret syns en mörk himmel med gula stjärnor. Över motivet hänger en klocka.