KLM_39166_6_DS_5537.jpg

Titelsida till Julklockan 1919. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter, snö och ljust ute. I förgrunden står står en pojke med ryggen mot betraktaren till höger på bilden. Pojken som är äldre, längre, har en grönbrun mössa, blå jacka, mörka knäkorta byxor, bruna strumpor och svarta skor och en röd och vitrandig halsduk. Han bär en korg över ena armen. Flickan som står till vänster har blont hår, röd mössa, grön kappa, röda vantar, bruna strumpor och skor. Hon bär en julklapp i ena handen. De tittar på två rådjur som står framför dem. Ett tredje rådjur står delvis gömt bakom ett träd till höger. På var sida står höga träd med kala grenar. Trädkronorna bildar ett tak över rådjusren. I bakgrunden står en gul kyrka . Den är omgiven av en kyrkomur. Himlen är färgad i orange och gult.