KLM_32738_140_DS_11210.jpg

Titelsida till Julklockan 1919. Omslagsbild i färg av Jenny Nyström. Det är vinter och snö ute. I förgrunden står en pojke och flicka och tittar på två rådjur. Ett tredje rådjur står delvis gömt bakom ett träd till höger. Flickan har blont hår. Hon är klädd i röd mössa, röda vantar, grön kappa, bruna strumpor och svarta skor. Hon bär ett paket (julklapp) i ena handen. Pojken som är äldre har en grönbrun mössa, blå jacka, mörka knäkorta byxor, bruna strumpor och svarta skor och en röd och vitrandig halsduk. Han bär en korg över ena armen. På var sida står höga träd med kala grenar. En gul kyrka står i bakgrunden. Den är omgiven av en mur. Himlen är färgad i orange och gult.