KLM_32738_133_DS_11203.jpg

Titelsida till Julklockan 1912. I ett rum står tre barn. En pojke och två flickor. Pojken till höger har blont hår och är klädd i en blå och vitrandig skjorta med sjömanskrage och mörkblå knäkorta byxor samt mörka strumpor. Han är avbildad i profil och håller på att dekorera ett klocktorn som står på ett brunt bord med gröna girlander och vita julrosor. Bakom honom till höger på golvet står en korg med girlander och vita julrosor. Till vänster står en liten flicka. Hon tittar rakt på betraktaren. Hon har blont kortklippt hår, vit klänning med rödaktiga prickar och mörka strumpor. Hon håller en trådrulle eller dylikt i handen. Bredvid henne till vänster står en äldre flicka med rödblont hår. Hon bär en gul klänning och mörka strumpor. Hon har håret i en fläta på ryggen. Flätan är dekorerad med en grön rosett. Bakom dem på den lila väggen hänger tavlor.

Fler bilder från samma kategori: 1912